Pagina's

woensdag 25 augustus 2010

Ondertussen zijn de gelnagels van m'n mama ook weer eens gedaan.
De laatste periode kwam precies iedereen rond hetzelfde tijdstip, dus had ik best wel een drukke periode achter de rug.
Na m'n werk naar huis spurten om m'n klantje te ontvangen en gelnagels/pedicure/wenkbrauwen epileren, ... te doen.
Ik heb dan ook niet van iedereen een foto genomen want het is best veel french white dat ik moet uitvoeren en het enigste wat verschilt is ofwel de vorm (rond, vierkant, stiletto) of wel een klein fantasie'tje erop waar er duizenden foto's van op internet staan dus daarom toon ik enkel de nagels waar ik als jullie wat aan hebben :)


Photobucket
En misschien ondervinden jullie dit ook maar jezelf stel je altijd uit tot het laatste. Eigenlijk zouden mijn eigen gelnagels hoognodig toe zijn aan een nieuwe beurt maar anderen gaan altijd voor, haha.

Ook heb ik me nu ingeschreven voor een "spoedcursus gelnagels" waarvan ik dan wel een diploma krijg. Ik heb lessen gehad op school en dan nadien voornamelijk op mezelf geleerd maar heb niet een specifiek diploma voor gelnagels of nailart en zou dit wel graag in mijn bezit willen hebben.
DUS: via de schoonheidsschool heb ik me ingeschreven voor de spoedcursus. Wilt gewoon zeggen in een paar lessen minder (want tenslotte de basis ken ik al). Deze cursussen gaan door in Antwerpen, Gent en Hasselt, maar metdat Gent het dichtst is voor mij kan ik pas 6 november '10 gaan.
Ik heb mijn geld al gestort en nu enkel wachten op de goedkeuring :-)

Over goed nieuws gesproken, ik had jullie verteld dat ik 17 augustus voor mijn praktisch rijexamen moest gaan?
wel ... Ik ben geslaagd van de eerste keer en dit ZONDER rijlessen maar met mijn geliefde mama als begeleider.
Om 3u moest ik aan het rijexamen zijn en had daarvoor nog een uur gereden om alles nog eens te herhalen. Het parkeren lukte plots aan geen kanten meer en toen begon ik natuurlijk de zenuwen de overhand te geven.
Eenmaal aangekomen aan het examencentrum stond ik zo te trillen op m'n benen. Toen ik plots zag welke examinator ik kreeg begon het nog erger. Hij zag er zeer strikt, serieus en best wel een 'vieze' meneer uit.
"Ik ben al gebuist" ging het constant in mijn hoofd.

Toen we naar m'n auto gingen moest ik een kaartje trekken waarop er een woord stond dat enkel hem kon zien. Hieraan was een route verbonden die ik dan zou moeten afleggen in Brugge.
ik moest de koelvloeistof aanduiden onder de motorkap. Ik ging ernaartoe en realiseerde me dat ik eerst hem moest openen via de binnenkant van m'n auto.

Maar plots verdween al m'n stress en was ik zo geconcentreerd op het niet maken van fouten en op alles waar ik extra moest op letten.
Ik had het juist aangeduid ,moest m'n lichten aanzetten, stop-lichten, ruitenwissers, ...en mocht instappen om te vertrekken. Alles nog een dubbel gecheckt, gordels aan, en ik kon vertrekken. Mijn mama mocht niks van tekens of woorden zeggen tenzij in een erge situatie.

Om kort te zijn: ik moest meteen al parkeren en heb nog eens extra achteruit en vooruit gereden om perfect te staan. Dan draaien in een straat in 3 manoeuvres die perfect gingen. Het stad in waar er constant 30km/uur was, maar op de duur wist ik niet meer of het 50 of 30 was in bepaalde zones/straten.

Eenmaal aangekomen aan het examencentrum dacht ik van: "ik ben er niet door!"
want telkens de examinator zei: volgende straat rechtsaf, was het telkens met een zucht.
Twas precies met heel veel tegenzin.


UITSLAG :
Ik ben geslaagd, enkel mijn parkeren nog wat oefenen en ik moest ergens rechts inslaan waar er een bord stond waar ik niet rechts afmocht, dit had ik hem gezegd maar blijkbaar stond er nog een klein blauw bordje onder dat je er niet in mocht boven +3ton en dat ik daarvoor beter mijn borden moet bekijken  0.o

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Copyrighted by Mariposax3 2009-2010
Contact me : mariposax3@live.be