Pagina's

maandag 31 mei 2010

Fujifilm Z33 WP

Al een hele tijd ben ik op zoek achter een fototoestel die ook bestemd is tegen water. Ik vind het geweldig om foto's te zien die onder water zijn getrokken. Op een blog had ik plots één op het oog. Het was de Fujifilm Z33 WP. Hij is redelijk klein en heeft een 3x optical zoom. Het handige is (en waarschijnlijk logisch) is dat de lens niet uitschuift, maar wel binnenin en dit wordt opgelost met een spiegel die dit weerkaatst.
Het is een leuke uitvoering en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Photobucket

Ik heb heel wat winkels afgezocht om deze ook maar ergens te vinden. Uiteindelijk liet ik deze camera maar van mijn lijstje vallen tot ik donderdag naar de Makro ging. Uit curieusiteit vroeg ik of ze toevallig geen onderwatercamera's hadden. en wat bleek? ze hadden deze fuji!

Het enige jammere is dat ze enkel nog blauw of zwart hadden. Eerst ging ik voor zwart, maar met dat het wat simpel is heb ik toch maar voor blauw geriskeerd. Het heeft wel een wat paars-achtige schijn.

Ik heb hem nog niet getest onder water maar wel eens 'bovenwater' getest ;-) en ik mag niet klagen van kwaliteit.. met zijn 10 megapixels.

Dit is de mijne:
Photobucket
Photobucket

en dit is de foto die m'n vriend van mij heeft gemaakt :-D
Photobucket

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Copyrighted by Mariposax3 2009-2010
Contact me : mariposax3@live.be