Pagina's

woensdag 26 mei 2010

Eurovision 2010

Aloha! Binnenin mij kriebelt er wel wat..
Gisteren was het terug de halve finale voor Eurosong 2010! En ook ons land, België was weer van de partij.
Al 6 jaar lang geraakte ons land niet door de halve finale... Maar tot kort misschien wel?!
Gisteren stond Tom Dice voor ons land op het Eurovision in Oslo  (Noorwegen). En raad eens? ja hoor, WE ZIJN ER BIJ !
Het was een erg rustig liedje en onze Tom stond helemaal alleen op het podium. In vergelijking tot de andere landen waren het soms echt wel -bombastische- liedjes en wat (ik vind geen ander woord) 'opschepperij' door Servië. Zijn haar is geknipt naar zijn -hoogstwaarschijnlijke idool- Jommeke. Hij zal ook al blij zijn als zijn kapsel bij de mensen aanslaat.
Elk jaar is het wel iets anders dat ze zoeken. Het ene jaar is het extreem hard (denk aan Lordi) of dan weer een heel rustig lied. Dus België kan best wel kans maken!
Alhoewel ... Ijsland was zeker ook niet te onderschatten. Zij waren het 17de land en ze kregen een staande ovatie. Ik vond het zeker ook geen mis liedje en na een paar keer te beluisteren vind ik het zelfs wel nog mooi.

Genoeg gezeverd. Hier plaats ik even het filmpje van onze Tom Dice die ons land verdedigde:


Dit is zijn originele clipje dat bij ons op alle muziekzenders te zien is ;-)
(Btw, wist je dat Tom Dice maar nog maar 20 jaar is? )
Ik vind het best een ontroerend liedje en het spreekt me wel enorm aan.
Ik heb wat ge-youtubed en als je de reacties leest op de vershillende clips voor de eurovision voor België moet ik zeggen, héél wat andere landen zeggen dat ze het enorm mooi vinden en voor ons supporteren. Dus..

Dit is Tom Dice op het eurosong 2010 gisteren!



En dit is Iceland, die heel veel positieve reacties gaf en best wel eens hoog kan staan in de finale.


Morgen (donderdag) is het de beurt aan de andere landen om naar de finale te geraken. Daarin komt o.a. Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland, ...
En dan zaterdag is het de grote dag: "DE" finale. En hopelijk komt België weer in de hogere rang te staan.

Wist je dat België heeft gewonnen met Sandra Kim, en dat het ook in Noorwegen was? Misschien ligt het geluk ons nabij en winnen we een tweede keer in dit land ;-)

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Copyrighted by Mariposax3 2009-2010
Contact me : mariposax3@live.be