Pagina's

zondag 16 januari 2011

Photobucket

Photobucket

Voor m'n kerst was dit o.a. 1 van m'n geschenken die onder de kerstboom lagen verstopt. Het is wel iets wat ik zelf graag wou dus een grote hint heeft dus geholpen ;-)
Eigenlijk wou ik de gewone lijn uittesten van Clinique omdat ik er tot nu toe altijd maar lof heb over gehoord en altijd mooie resultaten heb gezien. Maar metdat ik toch nog steeds last heb van 'uitslag' of eerder 'acné-vorm' raadden ze me deze aan om mee te beginnen.

Hiervoor heb ik de clean start kit van Dermalogica uitgeprobeerd (zie vorig artikel) en het in het begin verbetering gezien, maar na een tijdje bleef het hetzelfde resultaat. Ik had nog steeds last van uitslag.
Ik ben daarom ook blij dat ik maar de starterskit had genomen want als ik met de volledige tubes zat had ik ze waarschijnlijk niet helemaal opgebruikt.
Daarvoor was ik naar de Ici Paris XL geweest en ik had de perfecte verkoopster aan de haak.
Zelf zei ze dat ze de zelfde situatie heeft meegemaakt en wat er tegen helpt: aan kinderen beginnen. Maar ik zie mezelf nog niet meteen met een kind rondlopen dus nee dank u :)
Ik vertelde m'n verhaal en ook dat ik nu even dermalogica gebruikte.

Het 3-stappen plan van Clinique raadde ze me momenteel af. Want ik zou tussen type 2 en 3 zitten. De 2 zou goed zijn maar de dagcrème van type 3 zou alweer veels te 'hard' zijn voor m'n huid.
Want ik heb wel een vettigere T-zone maar ik ben enorm gevoelig op m'n voorhoofd en velen houden daar geen rekening mee.

Dus we gaan beginnen met deze 'lijn' : anti-blemish solutions van Clinique en daarna kunnen we overstappen naar het 3-stappen plan.

Photobucket

1. Cleansing foam
Is een schuimende reiniger die vooral de huid zuivert en neemt het overtollig talg en vuil (dus ook make-up) mee zodat dit puistjes voorkomt. Op deze manier maakt hij de poriën vrij.
Het is een kalmerend product en zal dus voor vermindering van roodheid zorgen.
Product 's morgens & 's avonds gebruiken.

2. Clarifying lotion
Is een zacht exfoliërende lotion die de bovenste huidcellen en talg meenemen.
Ze vermelden ook dat het niet voor uitdroging van de huid zorgt maar gaat wel het glimmen van de huid tegenaan.
Product 's morgens & 's avonds gebruiken.

3. Clearing moisturizer
Bevat salicylzuur die de puistjes verzorgt en dus ook voorkomt van toekomstige puistjes.
Het product is vetvrij en zorgt als het ware als een schild tegen de bacteriën die puistjes veroorzaken.
Product 's morgens & 's avonds aanbrengen in een dun laagje.
 
Het derde product is een soort van dagcrème, het heeft wel geen spf-factor.
Maar de verkoopster heeft me een (groot) staaltje meegegeven dat eigenlijk een dagcrème is, maar ik mag hem als nachtcrème gebruiken omdat deze nog extra voed.

Photobucket

Ik heb nu nog een klein beetje over van m'n Dermalogica clean start kit, en ga dan aan deze lijn beginnen. Ik wou niet voor nieuwjaar hieraan beginnen omdat ze opmerkte dat je, de eerste week dat je iets nieuws gaat uitproberen, je soms ergere uitslag gaat krijgen dan normaal.
Dit is gewoon je huid die reageert op het product, en wil dus meestal zeggen dat het echt werkt.
Ze zeggen weleens: Het komt er eens allemaal goed uit. (denk aan een ontgiftigingskuur)

Resultaten en opmerkingen ga ik zeker nog posten.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Copyrighted by Mariposax3 2009-2010
Contact me : mariposax3@live.be